مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 09:352021-01-13سياسي

جدیدترین وعده برای مرمت طاق کسری


رییس صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی - فرهنگی کشور برای مرمت و احیای طاق کسری اعلام آمادگی کرد و از نامه نگاری با وزارتخانه های میراث فرهنگی و امور خارجه برای این اقدام خبر داد.

- رییس صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی - فرهنگی کشور برای مرمت و احیای طاق کسری اعلام آمادگی کرد و از نامه نگاری با وزارتخانه های میراث فرهنگی و امور خارجه برای این اقدام خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با ریزش بخش دیگری از طاق کسری در عراق در طول دو هفته گذشته و به دنبال درخواست هایی که از چند سال قبل تا امروز برای توجه و رسیدگی به این بنای تاریخی مطرح شده است، بعد از راه افتادن کارزاری مردمی که هنوز در حال جمع آوری امضا برای ارسال به دفتر وزیر میراث فرهنگی هستند و تا کنون بیش از 7000 نفر آن را امضا کرده اند، تعدادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی نیز در نامه ای سرگشاده از دو دولت ایران و عراق درخواست کردند تا با مرمت و ایجاد پایگاه حفاظت و پژوهش طاق کسری و ثبت منظر فرهنگی این بنای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو طاق کسری را نجات دهند.

اکنون نیز صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی - فرهنگی کشور در نامه نگاری با مونسان، وزیر میراث فرهنگی اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین وعده برای مرمت طاق کسری

جدیدترین وعده برای مرمت طاق کسری