مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 07:552021-01-13اقتصادي

خشکسالی مازندران را تهدید می کند


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بااشاره به کاهش هشت درصدی میزان بارندگی در استان گفت: خشکسالی استان را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی رازجویان صبح چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران گفت: با فرهنگ سازی به موقع و صحیح در جامعه می توان مانع از مصرف بی رویه آب شد.

رازجویان با بیان اینکه در چهار ماه گذشته، میزان بارندگی در مازندران نسبت به میانگین بلندمدت، 8 درصد کاهش داشته است، افزود: احتمال تهدید خشکسالی در آینده نزدیک وجود دارد لذا باید به درستی از منابع آب استفاده کنیم.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آب وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: نباید نسبت به هدررفت آب و زندگی نسل های آینده بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته بودجه مناسبی برای ترمیم، بهسازی و لایروبی آب بندان های مازندران اختصاص داد، اظهار داشت: تا به امروز 53 درصد از مخازن آب بندان های استان از آب پُر شده است.

رازجویان ضمن دعوت مردم به مدیریت و صرفه جویی مصرف آب، به ضرورت تغییر الگوی کشت کشاورزی اشاره کرد و افزود: استفاده آب در صنعت کشاورزی نیز باید به صورت بهینه و مدیریت شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی مازندران را تهدید می کند

خشکسالی مازندران را تهدید می کند