مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 07:202021-01-13فرهنگي

فصل ششم کاوش لائودیسه 15 اسفند آغاز می شود


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: فصل ششم کاوش محله دوخواهران نهاوند به احتمال زیاد 15 اسفندماه آغاز می شود.

- محسن جانجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به زودی فصل ششم کاوش لائودیسه آغاز می شود اظهار کرد: به احتمال 15 اسفند مجدد کار کاوش در محله دوخواهران آغاز شود تا بتوان به نتایج بهتر و متقنی رسید.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کاوش فصل ششم پیدا کردن سرنخی از معبد لائودیسه و دیگر اینکه مشکلات محله دوخواهران نهاوند حل شود زیرا اکنون همچنان ساخت و ساز در این محله محدود است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند تصریح کرد: با کاوش در این منطقه امیدواریم بتوانیم به نتایجی دست یابیم که اگر آثار تاریخی در این منطقه وجود ندارد، مشکل مردم در ساخت و ساز حل شود و بتوانند تراکم بیشتری را در پروانه ساختمانی خود اخذ کنند.

وی یادآور شد: سرپرست کاوش لائودیسه در فصل ششم خودم هستم که این سرپرستی با مشاوره دکتر رهبر سرپرست کاوش در دوره های پیشین خواهد بود.

جانجان در پایان با بیان اینکه 40 پرونده ثبت ملی آثار در دست بررسی و ارسال است گفت: این پرونده ها شامل محوطه های تاریخی است که طی سال گذشته بررسی شدند و اکنون آماده ارسال به مرکز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل ششم کاوش لائودیسه 15 اسفند آغاز می شود

فصل ششم کاوش لائودیسه 15 اسفند آغاز می شود