مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 06:502021-01-13اجتماعي

زندگی بدون زباله را تمیرین کنیم


معاون فنی جدید اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ضایعات مواد غذایی و ضایعات حیاط خانه در حال حاضر بیش از 28 درصد از آنچه ما دور می ریزیم را تشکیل می دهند و ساخت کمپوست باعث می شود این مواد به جای دفن در محل دفن زباله و تولید گاز متان، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون فنی جدید اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ضایعات مواد غذایی و ضایعات حیاط خانه در حال حاضر بیش از 28 درصد از آنچه ما دور می ریزیم را تشکیل می دهند و ساخت کمپوست باعث می شود این مواد به جای دفن در محل دفن زباله و تولید گاز متان، به خاک بازگردند و آن را برای رشد گیاه تقویت کنند.

فاطمه دعاگویان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهم ترین روش های زندگی بدون زباله که در دسته بازیافت کردن قرار می گیرد، کمپوست است.

وی افزود: کمپوست کردن به معنی دفن گروهی از زباله های طبیعی در خاک برای تجزیه شدن و بازگشتن آن ها به خاک است، حاصل این فرآیند کمپوست است؛ ماده ای آلی که می تواند برای کمک به رشد گیاهان به خاک اضافه شود.

معاون فنی جدید اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: تولید کمپوست به سه ماده اساسی نیاز دارد؛ مواد قهوه ای که شامل موادی مانند برگ های خشک شده، شاخه ها و بوته های هرس شده هستند؛ مواد سبز که شامل موادی مانند چمن، ضایعات سبزیجات، ضایعات میوه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی بدون زباله را تمیرین کنیم

زندگی بدون زباله را تمیرین کنیم