مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 06:502021-01-13سياسي

هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد


رییس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هشت تپه باستانی از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

- واحد جولایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از ثبت هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: این آثار در شهرستان های شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرار دارد که در نشست شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت آن ها در فهرست آثار ملی موافقت شد.

رییس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: مطالعات باستان شناختی محدوده جغرافیایی استان، کشف تپه ها و محوطه های متعددی از ادوار مختلف فرهنگی – تاریخی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه سهم آثار شناسایی شده دوره پیش از تاریخ در میان آثار شناسایی شده بسیار قابل توجه است، اظهار داشت: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در این منطقه جغرافیایی است که استقرار و پیشینه سکونت در چهارمحال و بختیاری را نشان می دهد و ثبت آن ها در فهرست ملی سبب حمایت های قانونی و حفاظتی اثر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد