مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 05:352021-01-13اجتماعي

ردِ پای زندگی بر فراز کوه/ کوه خواری؛ بازی با جان مردم به خاطر یک مُشت اسکناس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، پنج شش سالی می شود که کوه خواری به عنوان دخل و تصرفی غیرقانونی یا حتی با اخذ مجوز در بسیاری از شهرهای کشور از جمله کلانشهر شیراز رخ نمایانده است.

  کمربندی شهر شیراز را اگر دوری بزنید و به حاشیه کوه ها نظر بیفکنید بدون شک این پدیده را ملموس تر احساس خواهید کرد، چه بسا در شهر شیراز نقاطی چون بلوار جمهوری، بلوار حسینی الهاشمی و به ویژه در محدوده دراک و کوه های شهر صدرا به وضوح مشاهده خواهید کرد که آسمان خراش های چندین و چند طبقه از دامنه کوه بالا رفته اند.

  مسئله ای که در این میان مطرح می شود بحث قانونی یا غیرقانونی بودن این ساخت و سازهاست که اگر قانونی است با توجه به خطرات و مشکلاتی که در آینده ایجاد می کند بر چه مبنایی مجوز صادر شده و اگر غیرقانونی است که جای بحث بسیار دارد.

  گذشته از مسدود کردن راه های تنفسی شهر با این ساختمان سازی ها بحث حفظ جان مردم روی دیگر این سکه است؛ چراکه خطرات ناشی از ساخت و ساز بر روی شیب کوه ها می تواند آسیب های بسیاری در پی داشته باشد گذشته از مسدود کردن راه های تنفسی شهر با این ساختمان سازی ها بحث حفظ جان مردم روی دیگر این سکه است؛ چراکه خطرات ناشی از ساخت و ساز بر روی شیب کوه ها می تواند آسیب های بسیاری در پی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردِ پای زندگی بر فراز کوه/ کوه خواری؛ بازی با جان مردم به خاطر یک مُشت اسکناس

ردِ پای زندگی بر فراز کوه/ کوه خواری؛ بازی با جان مردم به خاطر یک مُشت اسکناس