مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 03:102021-01-12سياسي

روزی که آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران شد


در بیست و چهارم دی ماه سال 58، امام خمینی در حکمی آیت الله سید علی خامنه ای را به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

- ، امام خمینی در بیست و چهارم دی ماه سال 58 مطابق با بیست و پنجم صفر سال 1400، آیت الله سید علی خامنه ای را به عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند.

آیت الله خامنه ای چگونه امام جمعه تهران شد؟ اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد ماه سال 58 به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی اقامه شد اما این فقیه عالیقدر چندی بعد یعنی در نوزدهم شهریور ماه همان سال به دیار باقی شتافت و از آن پس مسئولیت اقامه نماز جمعه تهران بر عهده مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری قرار گرفت.

اما از آنجایی که وجود ایشان در قم بیشتر مورد نیاز بود، وی اندک زمانی بعد از این مقام استعفا کرد و به قم رفت و امام خمینی در بیست و چهارم دی ماه سال 58، یعنی چهل و یک سال پیش در چنین روزی، آیت الله سید علی خامنه ای را که آن زمان، مسئولیت اجرایی بر عهده نداشت، به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

متن حکم امام به شرح زیر است: "بسم اللّه الرحمن الرحیم خدمت جناب مستطاب سید الاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای ـ دامت افاضاته چون حضور جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری ـ دامت افاضاته ـ در حوزه مقدسه قم لازم بود و ایشان انص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران شد

روزی که آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران شد