مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 16:352021-01-12اقتصادي

تولید دیررس ترین رقم پسته کشور در رفسنجان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: پسته «پوست پیازی» یکی از ارقام دیررس پسته کشور است که در دی ماه در رفسنجان برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان مهد پسته دنیاست و قطب تولید پسته کشور به شمار می رود.

معمولا زمان برداشت پسته، نیمه دوم شهریورماه است و رقم های خاصی در این شهرستان طی سالیان دور تاکنون تولید شده که البته بعضی ارقام شگفت آور هم هستند، از جمله رقم رضایی زودرس که تیرماه برداشت می شود و رقم دیررس پوست پیازی که در دی ماه برداشت می شود.

عباس حاج عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: پسته معروف به پوست پیازی یا بیاضی از ارقام پسته ای است که به دلیل تحمل بالای هوای سرد زمان برداشت آن در دی ماه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان کرد: با وجود ریزش برگ ها و سرمای پاییز و زمستان، میوه های این رقم به رشد خود ادامه داده و  می رسند.

وی خاطرنشان کرد: این رقم دیررس به دلیل ماندگاری طولانی و رنگ زیبا برای بازار تازه خوری در دنیا کم نظیر بوده که بیان گر ژرم پلاسم غنی پسته ایران است.

حاج عبداللهی با اشاره به اینکه از این رقم در حال حاضر در ایستگاه شماره 2 تحقیقات پسته داریم، عنوان کرد: این پسته درصد پوکی بسیار بالایی دارد و در سطح زیر کشت کمی تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دیررس ترین رقم پسته کشور در رفسنجان

تولید دیررس ترین رقم پسته کشور در رفسنجان