مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 13:102021-01-12دانش

ضرورت طراحی شهرهای پایدار و مدیریت سبز در دستور کار دانشگاه ها


قائم مقام وزیر علوم بر لزوم قرار گرفتن طراحی شهرهای پایدار و مدیریت سبز در دستور کار دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در پایان نامه های دکتری باید به بحران محیط زیست و تغییرات اقلیمی پرداخته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری، در نشست ارائه تجربیات مدیریت سبز دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری، که امروز (سه شنبه) در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، بحران محیط زیست را از پیامدهای صنعتی شدن جهان امروز برشمرد و گفت: بشر امروزه با اتکاء بر ابزارهای جدید به منابع طبیعی دست اندازی کرده و با بهره برداری بی رویه از منابع آب، خاک و هوا، موازنه ها را در طبیعت بر هم زده است و هر سه منابع آب، خاک و هوا را تحت تأثیرات منفی عملکرد خود قرار داده است.

وی افزود: امروزه بیش از هر زمانی با کمبود منابع آب، خاک و آلودگی هوا مواجه هستیم و استفاده بیش از اندازه از گازهای گلخانه ای، باعث گرمایش جهانی زمین شده است که گاز کربنیک به عنوان یکی از این آلاینده ها سبب 60 درصد روند گرمایش زمین شده و دمای کره زمین را بین 1 تا 6 درجه افزایش داده است.

این افزایش دما بر روی منابع گیاهی و جانوری اثر گذار بوده و عملکرد محصولات زراعی مانند غلات بخصوص گندم را تحت تأثیر قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت طراحی شهرهای پایدار و مدیریت سبز در دستور کار دانشگاه ها

ضرورت طراحی شهرهای پایدار و مدیریت سبز در دستور کار دانشگاه ها