مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 13:052021-01-12سياسي

کمالوندی: پرکردن قلب راکتور پیشنهاد ایران بود / رفتار هسته ای ما «در کل» خوب است!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه شب 22 دی ماه با حضور در برنامه جهان آرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای درباره آغاز مجدد تولید غنی سازی 20 درصد عنوان کرد: - کمالوندی: پرکردن قلب راکتور پیشنهاد ایران بود / رفتار هسته ای ما در کل خوب است! سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مصوبه مجلس برای تولید 120 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد برای ما به راحتی قابل تحقق است، گفت: شاید زودتر از هشت ماه بتوانیم به این میزان برسیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه شب 22 دی ماه با حضور در برنامه جهان آرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای درباره آغاز مجدد تولید غنی سازی 20 درصد عنوان کرد: شروع 20 درصد با توجه به قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس در ماده اول مقرر کرده بلافاصله بعد از تصویب از سرگیری غنی سازی 20 درصد را داشته باشیم.

در مورد 20 درصد ما سال 1388 تولید آن را شروع کردیم زمانی که دنبال سوخت راکتور تهران بودیم و بعد از آن موفق شدیم سوخت را تولید کنیم و نقطه عطفی برای فعالیت های هسته ای ما شد.

*زودتر از هشت ماه به 120 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد می رسیم وی افزود: مجلس تصمیم گرفت تولید 20 درصد از سر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمالوندی: پرکردن قلب راکتور پیشنهاد ایران بود / رفتار هسته ای ما «در کل» خوب است!

کمالوندی: پرکردن قلب راکتور پیشنهاد ایران بود / رفتار هسته ای ما «در کل» خوب است!