مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 08:152021-01-12سياسي

در «تشویق» و «تنبیه» فرزندان این کلمات را بکار نبریم!


واژه های تحقیر، سرزنش، ملامت، تهدید، مقایسه، توهین و تنبیه های شخصی و بدنی از مخرب ترین واژه های تربیتی در تربیت فرزندان هستند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس- محمد تاجیک:درک شخصیت و خلق و خوی کودک یکی از اصلی ترین شیوه های تربیتی مناسب کودکان است که سبب شناسایی بهتر استعدادها و تمایلات کودکان نیز می شود.

برخوردهای تربیتی والدین شامل تشویق و تنبیه، در ساخت شخصیت حال و آینده فرزندان بسیار تعیین کننده و مهم است؛ به طوری که محبت والدین به فرزندان موجب ایجاد احساس آرامش کودکان و برقراری ارتباط بهتر کودک با والدین می شود و در مقابل، به کار بردن خشونت بدنی و کلامی باعث تخریب و تحقیر شخصیت کودکان خواهد شد.

هدف از تربیت کودکان، باید آموزش احترام گذاشتن متقابل به آنها و آماده کردن آنها برای پیروی از قوانین اجتماعی باشد تا در نتیجه ایجاد تعادل رفتاری توام با احترام متقابل، شخصیتی در کودکان شکل گیرد که برآیند و ماحصل آن موفقیت در شئون مختلف فردی و جمعی بوده و در ایجاد یک ارتباط و تعامل مطلوب با دیگران باشد.

برای آشنایی با روش های موثر در تربیت کودکان و صحیح ترین روش های تشویق و تنبیه فرزندان، با دکتر بهمن حوری زاد، روان شناس تربیتی، مشاور خانواده  و استاد دانشگاه به گفت وگو نشستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در «تشویق» و «تنبیه» فرزندان این کلمات را بکار نبریم!

در «تشویق» و «تنبیه» فرزندان این کلمات را بکار نبریم!