مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:302021-01-12اقتصادي

مزارعی که مستعد کشت زمستانه است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: شهرستان جویبار 50 درصد اراضی و مزارع شرایط انجام شخم زمستانه را دارند در این راستا از همه کشاورزان درخواست می کنیم تا با توجه به مزایا و فواید انجام شخم زمستانه نسبت به انجام آن در اراضی و مزارع خود اقدام کنند.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: شهرستان جویبار 50 درصد اراضی و مزارع شرایط انجام شخم زمستانه را دارند در این راستا از همه کشاورزان درخواست می کنیم تا با توجه به مزایا و فواید انجام شخم زمستانه نسبت به انجام آن در اراضی و مزارع خود اقدام کنند.

سعیدی با بیان اینکه شخم زمستانه اولین عملیات در فصل کشت و کار و زراعت برنج است افزود: شخم زمستانه فواید بسیار زیادی مانند ایجاد شرایط مطلوب برای مزرعه و گیاه در فصل زراعی، امکان بکارگیری کودهای فسفاته و پتاسه را برای همه کشاورزان در سراسر فصل کشت و کار برنج فراهم می کند.

وی ادامه داد: شخم زمستانه در فصل بیکاری ماشین آلات و نیروی انسانی است که باعث می شود هزینه آن نسبت به هزینه انجام این عملیات در فصل زراعی کمتر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه اگر کشاورزان با انجام شخم زمستانه پاک تراشی حاشیه مزارع را داشته باشند این امر در کاهش جمعیت زمستان گذران آفت و کرم ها بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارعی که مستعد کشت زمستانه است

مزارعی که مستعد کشت زمستانه است