مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:252021-01-12اجتماعي

از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تا وارونگی دما/هوای ارومیه همچنان نفسگیر است


عمده ترین علت آلودگی هوا در کلانشهر ارومیه در فصل سرما بروز پدیده وارونگی دما و همچنین منابع متحرک یا همان خودروها هستند که در صد بالایی از آلایندگی شهری را تشکیل می دهند که در این میان ورود مجدد خودروهای فرسوده به ناوگان خودرویی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، هر ساله با شروع فصول سرد هوای آلوده مهمان شهرهای پرجمعیت و کلان شهرها شده و این امر باعث مختل شدن زندگی شهروندان و آسیب های مختلف به سلامتی انسان ها می شود که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا معضلات سلامتی افراد 2 چندان می شود.

با وجود اینکه آذربایجان غربی به خصوص کلان شهر ارومیه در موقعیت جغرافیای کوهستانی قرار دارد اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش آلودگی شهرهای استان و به خصوص در مرکز استان هستیم طوری که طی سال های گذشته آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها چند روزی مدارس شهر ارومیه را به تعطیلی کشانده است و طی چند هفته گذشته این موضوع به مرز هشدار رسیده و آب و هوای شهر ارومیه برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده است.

علت آلودگی زمستانه چیست؟ باید توجه داشت که علت بیشتر آلودگی های هوای کشور در ماه های سرد سال به دلیل پدیده وارونگی دما رخ می دهد، پدیده ای که مختص کشور یا استان نیست و در بیشتر کشورهای دنیا اتفاق می افتد و همین وارونگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تا وارونگی دما/هوای ارومیه همچنان نفسگیر است

از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تا وارونگی دما/هوای ارومیه همچنان نفسگیر است