مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:252021-01-12اقتصادي

افتتاح گاوداری 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، یکی از بزرگترین گاوداری های شیری غرب کشور با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور در کردستان افتتاح شد.

فرید سپری در حاشیه بهره برداری از گاوداری 6 هزار راسی شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراحل احداث گاوداری صنعتی دشت گل کردستان در اراضی بخش چهاردولی شهرستان قروه به مرحله اتمام رسیده امروز رسما به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل این گاوداری 50 هکتار است که  تاسیسات آن در 70 هزار مترمربع احداث شده و یکی از برزگ ترین گاوداری های شیری غرب کشور است.

ایجاد اشتغال برای 120 نفر وی با بیان اینکه ظرفیت گله مولد این گاوداری 3 هزار راس است، تصریح کرد: در مجموع کل گله به 6 هزار راس می رسد و برای 120 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: سالانه در این گاوداری700 راس تلیسه، 28 هزارتن شیر خام صنعتی و300 تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

سپری یادآورشد: طبق طرح توجیهی تهیه شده این گاوداری با سیستم فری استال و دو واحد شیردوشی فعال 32 راسی و 100راسی تکمیل خواهد شد.

  تولید 90 تن شیر در سال  وی افزود: در حال حاضر روزانه 90 تن شیر خام در این واحد تولید می شود و بصورت ماهیانه برای480راس دام عملیات تلقیح مصنوعی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح گاوداری 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر

افتتاح گاوداری 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر