مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:002021-01-12سياسي

افزایش اختلاف نظرها در پاندمی کووید 19 و نبود ارتباط موثر میان اعضای خانواده


یک روانشناس با اشاره به اهمیت برقراری روابط موثر میان زوجین و والدین و فرزندان به ویژه در شرایط پاندمی کووید 19، مطرح کرد: در شرایط فعلی که فرزندان و زوجین بیشتر در خانه و در کنار هم هستند به دلیل نداشتن مهارت ارتباط موثر گاها اختلافات خانوادگی نیز افزایش یافته است.

- از این رو شناخت روحیات، احساسات، رفتار و انتظار رفتار خود و ارتقای مهارت های موثر از جمله اصلی ترین مولفه های مورد نیاز خانواده ها در شرایط فعلی است.

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی که زوجین و فرزندان اوقات بیشتری را با یکدیگر سپری می کنند نداشتن ارتباط موثر خود را بیشتر نشان می دهد.

گاها به دلیل اختلاف نظرهایی زوجین شروع به مقابله با نظرات هم می کنند و در پی این هستند که خواسته خود را اجرایی کنند در حالی که همه افراد مثل هم فکر نمی کنند و بسیاری از تعارضات و اختلافات از آنجایی آغاز می شود که زوجین دیدگاه متفاوتی نسبت به یک موضوع دارند.

این روانشناس ادامه داد: هر کدام از زوجین منحصر به فرد است و دیدگاه و رفتار و عقیده خاص خود را دارد.

همچنین زن و شوهر باید این نکته را بدانند که ایجاد اختلاف نظر منجر به تشویق تغییر و یادگیری مهارت جدید در برقراری ارتباط می شود و با کمک حل مسئله می توان اختلاف نظرها را به شکل متناسبی حل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اختلاف نظرها در پاندمی کووید 19 و نبود ارتباط موثر میان اعضای خانواده

افزایش اختلاف نظرها در پاندمی کووید 19 و نبود ارتباط موثر میان اعضای خانواده