مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 06:352021-01-12سياسي

راهنمای کاربردی روش تحقیق در محله های حاشیه نشین


راهنمای کاربردی روش تحقیق برای انجام پژوهش در زمینه مسائل مربوط به محله های حاشیه نشین در اندیشکده پایا تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ثمره صفی خانی، همکار اندیشکده پایا اقدام به تدوین راهنمای کاربردی روش تحقیق در محله های حاشیه نشین نمود که در این راهنما، روش اتنوگرافی پدیدارشناختی را به عنوان یک روش مناسب برای تحقیق درباره محله های حاشیه نشین معرفی کرده است.

طی سال های اخیر، تحقیقات فراوانی در خصوص پدیده حاشیه نشینی و پیامدهای نامطلوبی که در پیوند با آن مطرح می گردد انجام شده است، همچنین توصیه ها، راهبردها و سیاست گذاری های بسیار ارائه شده است.

این مطالعات عمدتاً به سفارش سازمان هایی چون نیروی انتظامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و همچنین شهرداری ها و غالباً توسط شرکت های مهندسین مشاور انجام شده اند.

با این حال، نه تنها حاشیه نشینی در شهرهای مختلف پایان نیافته است، بلکه این پدیده به ویژه در کلان شهرها گسترده تر و پیچیده تر نیز شده است.

راهنمای کاربردی مذکور ضمن بررسی و انتقاد از این دسته از مطالعات توضیح می دهد که تنها راه خروج از این دور باطل (تحقیقات تکراری و تداوم حاشیه نشینی)، دست زدن به پژوهش هایی است که بتواند چگونگی و چرایی پدیده حاشیه نشینی را در مسیر حاشیه ای شدن یک سکونتگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهنمای کاربردی روش تحقیق در محله های حاشیه نشین

راهنمای کاربردی روش تحقیق در محله های حاشیه نشین