مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 05:552021-01-12اقتصادي

شناسایی آلاینده های NO2 با افزاره های مبتنی بر مواد دوبعدی


گروه تحقیقاتی NPDL ( آزمایشگاه ساخت افزاره نانومقیاس) دانشگاه کردستان در تلاش است تا با ساخت افزاره های مبتنی بر مواد دوبعدی، نسل جدیدی از ادوات مناسب برای کاربردهای حسگر ارائه دهد که قابل کاربرد برای شناسایی گاز دی اکسید نیتروژن (NO2) در دمای اتاق باشد.

- گروه تحقیقاتی NPDL ( آزمایشگاه ساخت افزاره نانومقیاس) دانشگاه کردستان در تلاش است تا با ساخت افزاره های مبتنی بر مواد دوبعدی، نسل جدیدی از ادوات مناسب برای کاربردهای حسگر ارائه دهد که قابل کاربرد برای شناسایی گاز دی اکسید نیتروژن (NO2) در دمای اتاق باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فؤاد قاسمی مدرس گروه فیزیک دانشگاه کردستان درباره این مطالعات گفت: در این طرح از روش جدیدی برای ساخت آشکارساز نوری بر پایه هیبرید مولیبدن سولفید/گرافن با اتصالات الکتریکی از جنس نانولوله کربنی استفاده شده است که این آشکارساز نوری به عنوان حسگر گازی برای شناسایی غلظت های مختلف گاز NO2 در دمای اتاق توسعه داده شد.

نتایج حاصل حاکی از حسگر گازی بسیار حساس با قابلیت پایداری بالایی است که در مقایسه با سایر نمونه های خارجی گزارش شده در مقالات، عملکرد بهتری را نشان می دهد.

قاسمی با اشاره به جزییات این تحقیق گفت: در این طرح از یک روش ساده بر پایه لایه نشانی قطره ای برای ساخت هیبرید گرافن – سولفید مولیبدن (MoS2) بر روی نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی آلاینده های NO2 با افزاره های مبتنی بر مواد دوبعدی

شناسایی آلاینده های NO2 با افزاره های مبتنی بر مواد دوبعدی