مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 13:352021-01-11اقتصادي

درآمد 142میلیارد تومانی راه آهن آذربایجان از حمل و نقل بین المللی


مدیرکل راه آهن آذربایجان اعلام کرد: امسال 527 هزار تن حمل و نقل بین المللی توسط خط آهن این منطقه انجام شد که درآمد عملیاتی به 142 میلیارد و 900 میلیون تومان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان، محمدرضا قربانی افزود: امسال یک میلیون و 225 هزار تن بارگیری در راه آهن منطقه آذربایجان انجام شد که نسبت به پارسال 22 درصد افزایش نشان می دهد؛ از این میزان 183 هزار تن کالای وارداتی بود که نسبت به سال گذشته 170 درصد رشد دارد، ضمن اینکه بخش عمده واردات از سمت ترکیه و مرز رازی انجام شده است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات کالایی توسط راه آهن منطقه آذربایجان در سال جاری 76 هزار تن بود که در مقایسه با پارسال 39 درصد افزایش دارد؛ میزان بار ترانزیت شده توسط این منطقه راه آهن در سال جاری نیز 170 هزار تن بود که نسبت به سال قبل 69 هزار تن افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در بخش مسافری به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط کرونایی، تعدادی از قطارهای خط آهن آذربایجان حذف شده و قطارها در مسیرهای فعال تهران و مشهد نیز با یک دوم ظرفیت فعالیت می کنند و به دنبال افزایش مسافر نیستیم.

مدیرکل راه آن منطقه آذربایجان از بارگیری سنگ آهن از جلفا به زرند کرمان، گوگرد از تبریز به بندرعباس، کنسانتره مس از سهلان به بندرعباس و صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 142میلیارد تومانی راه آهن آذربایجان از حمل و نقل بین المللی

درآمد 142میلیارد تومانی راه آهن آذربایجان از حمل و نقل بین المللی