مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 13:302021-01-11پزشكي

کمپین بسیج ملی تغذیه در گیلان اجرا می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی تغذیه، گفت: این طرح با هدف توسعه دانش تغذیه در جامعه و آموزش شیوه های درست در حال اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، تصریح کرد: این طرح از 15 دی آغاز و تا 30 دی ماه با هدف توسعه دانش تغذیه در جامعه و آموزش دادن شیوه های آن ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه پکیج های تغذیه ای توصیه شده باید با شرایط اقتصادی مردم همخوانی داشته باشد، افزود: نمک یکی از عوامل خطرزا است که باید به اندازه مصرف شود همچنین مردم باید مصرف نمک های یددار را مدنظر قرار دهند.

حیدرزاده با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه نمک موجب ابتلاء به انواع سرطان ها می شود، بیان کرد: بهتر است نمک در ابتدای پخت غذا اضافه شود و مردم نمک را کلاً از روی سفره غذا حذف کنند.

حیدرزاده با اشاره به ضرورت داشتن رفتار تغذیه ای سالم، افزود: سرطان معده و گوارش تحت تأثیر مواد غذایی و نیترات ها هستند و مصرف مواد غذایی مانده و مواد مخدر زمینه ساز ابتلاء به سرطان معده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان درصدد آن است که برنامه ای جهت آموزش روش های پیشگیری و درمانی سرطان معده و همچنین درمان زودرس و به موقع سرطان معده را اجرایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمپین بسیج ملی تغذیه در گیلان اجرا می شود

کمپین بسیج ملی تغذیه در گیلان اجرا می شود