مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 13:152021-01-11اقتصادي

مصادره واحدهای تولیدی توسط بانک ها،شایعه یا واقعیت؟!


بارها در محافل به ظاهر رسانه ای این ادعا مطرح شده که «بانک ها واحدهای تولیدی را مصادره می کنند»، اما تا کنون کسی به پشت پرده این ادعاها پرداخته و صحت و سقم آنها را بررسی کرده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بنگاه های تولیدی هنگام دریافت تسهیلات بانکی متعهد می شوند که این منابع را در راه تولید هزینه کنند و به همین منظور نیز وثایقی را در اختیار بانک قرار می دهند.

بانک هم که منابع خود را از محل سپرده های مردمی تجهیز کرده، به نیابت از سپرده گذاران این منابع را در اختیار تولیدکننده قرار می دهد تا با این روش هم چرخ تولید بچرخد و هم سود ناشی از این تبادل اقتصادی میان بانک و سپرده گذار تقسیم شود.

با این حال برخی تولید کننده نماها با سوء استفاده از قوانین و مقررات در دوره های خاص، منابع بانک را دریافت کرده و در محلی غیر از آنچه تعهد کرده بودند هزینه کرده اند.

این عده اکنون نه تنها منابع بانک یا به عبارت دیگر منابع مردم را باز نمی گردانند، بلکه با توسل به طرح هایی که در واقع برای حمایت از تولیدکنندگان واقعی عملیاتی شده اند، قصد دارند به هر شکل ممکن از بازپرداخت بدهی خود اجتناب کنند.

در این شرایط، وقتی بانک ها برای وصول مطالبات خود به روش های قانونی متوسل می شوند، طرف مقابل تلاش می کند با استفاده از ابزارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصادره واحدهای تولیدی توسط بانک ها،شایعه یا واقعیت؟!

مصادره واحدهای تولیدی توسط بانک ها،شایعه یا واقعیت؟!