مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 10:452021-01-11اقتصادي

35 هزار واحد مسکن روستایی اردبیل نیازمند مقاوم سازی است


مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 35 هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل کم دوام است که نیاز به مقاوم سازی دارد.

  - فرهاد سبحانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی اعم از شهری و روستایی به دلیل تکرار حوادث ناگوار و تلخ قهری جز ضرورت هاست و استان اردبیل نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر گسل زلزله و بروز حوادثی که همچون زلزله و سیل، نیازمند مقاوم سازی واحدسازی مسکونی دارد تا در مقابل این حوادث ایمن باشد.

وی تصریح کرد: از سال 84 طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور آغاز شده که سهمیه کشور 200 هزار واحد بوده که از این بین سهمیه استان سالانه چهار تا پنج هزار واحد می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در قالب این طرح دولت تسهیلات ارزان قیمتی را با نرخ سود پنج درصد در اختیار صاحبان واحدهای مسکونی روستایی قرار می دهد تا زمینه مقاوم سازی آنها فراهم آید.

سبحانی افزود: در کنار پرداخت تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان برای هر متقاضی برای گروه های کم درآمد و اقشار آسیب پذیر نیز تا سقف 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شرایط برخورداری از این تسهیلات قرار گرفتن واحد مسکونی در قالب ضوابط و طرح هادی با کاربری مناسب و همچنین مراجعه به دهیاران برای اخذ پروانه است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار واحد مسکن روستایی اردبیل نیازمند مقاوم سازی است

35 هزار واحد مسکن روستایی اردبیل نیازمند مقاوم سازی است