مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 09:252021-01-11سياسي

جزییات طرح مالیات بر خانه های لوکس/ لزوم تکمیل سامانه ثبت اطلاعات املاک


خبرگزاری فارس متن کامل طرح مالیات سالانه املاک گران قیمت و لوکس را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح مالیات سالانه املاک گران قیمت و لوکس توسط تعدادی از نمایندگان مجلس تقدیم هیات رییسه شده است:  در مقدمه این طرح آمده است:  یکی از راه های اساسی کاهش فاصله طبقاتی، اخذ مالیات از قشر ثروتمند و سرمایه دار جامعه همچون مالیات بر املاک گران قیمت (لوکس) است.

اگر چه در قانون بودجه 1399 این مسئله دیده شده اما (ضمن اینکه تا کنون اجرا نشده) از آنجا که قوانین بودجه، سالانه بوده و به سالهای دیگر قابل تسری نیستند لازم است این موضوع ضمن دقیق تر شدن مواد آن، در قوانین دائمی به تصویب برسد.

طرح پیش رو که با پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارائه شده و پیش از این در کمیسیون اقتصادی دولت نیز بررسی شده، در صورت اجرا گام مهمی جهت اخذ مالیات از کاخ ها، قصرها، خانه های مجلل و املاک گران قیمت و لوکس در کشور با هدف کاهش فاصله طبقاتی و کم کردن فاصله دهک های بالا و پایین جامعه خواهد بود.

متن این طرح به شرح ذیل است:  ماده (1) - کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) نسبت به جمع ارزش روز املاک مسکونی (اعم از خانه یا آپارتمان و زمین با کاربری مسکونی) خود و فرزندان صغیر تحت تکفل خود که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از 50 میلیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح مالیات بر خانه های لوکس/ لزوم تکمیل سامانه ثبت اطلاعات املاک

جزییات طرح مالیات بر خانه های لوکس/ لزوم تکمیل سامانه ثبت اطلاعات املاک