مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 06:052021-01-11پزشكي

تاثیر «خنده های اَلَکی» بر احساس رضایت از زندگی


یک روانشناس همزمان با روز جهانی خنده گفت: پژوهشگران دریافته اند که خندیدن بدون دلیل به اصطلاح الکی خندیدن منجر به افزایش هورمون دوپامین و اندورفین و موجب احساس رضایت از زندگی و تاب اوری و شادکامی افراد می شود.

- یک روانشناس همزمان با روز جهانی خنده گفت: پژوهشگران دریافته اند که خندیدن بدون دلیل "به اصطلاح الکی خندیدن" منجر به افزایش هورمون دوپامین و اندورفین و موجب احساس رضایت از زندگی و تاب اوری و شادکامی افراد می شود.

مغز تفاوت میان خنده با دلیل و بدن دلیل را تشخیص نمی دهد و در نتیجه فرد دچار نوعی سرخوشی و احساس لذت می شود.

از سوی دیگر خنده و شادی جزیی از عوامل بهبود دهنده خلق و سلامت روان است ولی نمی توان با یک جزء به بهبود کلیت اختلالات روانی پرداخت.

سامان آسیابانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خنده از جمله علائم مهم سلامت روان است که می تواند مسیر های عصبی مغز مربوط به شادی مانند دوپامین و اندورفین را فعال کرده و سرانجام موجب ایجاد احساس شادی شده و همچنین به تنفس بهتر، کاهش فشار خون، بهبود ایمنی بدن و همچنین کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

این روانشناس افزود: در بیماری هایی همچون افسردگی و اضطراب معمولا توانایی خنده از بین می رود و تدریجا خمودگی و سستی بدن و خلق شدت می گیرد که می توان با تقویت حس خوش طبعی و خنده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر «خنده های اَلَکی» بر احساس رضایت از زندگی

تاثیر «خنده های اَلَکی» بر احساس رضایت از زندگی