مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 20:402021-01-10اقتصادي

همه چیز درباره استفاده از مازوت در ایران


این روزها مازوت یا همان نفت کوره متهم اصلی آلودگی هوا است؛ سوختی که در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان سوختی مقرون به صرفه به حساب می آید، در ایران عامل آلودگی شناخته شده و هر روز برچسب جدید بر آن زده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنگام ورود نفت خام به برج تقطیر، فراورده هایی همچون بنزین، گازوییل، گازمایع و سوخت جت خارج و از قسمت انتهای برج تقطیر فراورده سنگینی به نام نفت کوره خارج می شود.

این فراورده نفتی در گذشته در نیروگاه ها، لوکوموتیوها و سوخت کشتی ها مورد استفاد قرار می گرفت و در حال حاضر به عنوان یک سوخت محبوب در کشورهای صنعتی پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع زغال سنگ و نفت کوره اصلی ترین سوخت نیروگاه های جهان به حساب می آیند.

چقدر مازوت به نیروگاه ها تحویل داده می شود؟ باتوجه به اینکه در همه جای دنیا گاز وجود ندارد، عمدتا سوخت غالب نیروگاه ها زغال سنگ یا نفت کوره است.

کشورهایی همچون آمریکا، استرالیا، روسیه، چین و هند که جزو کشورهای پیشرفته شناخته می شوند، در نیروگاه های خود از نفت کوره و زغال سنگ استفاده می کنند.

اما سوال اینجاست که چرا گفته می شود در ایران این فراورده نفتی آلودگی به همراه دارد؟ در حال حاضر روزانه معادل 190 میلیون لیتر فرآورده و گاز به نیروگاه های کشور تحویل داده می شود که حدود 13 میلیون لیتر آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره استفاده از مازوت در ایران

همه چیز درباره استفاده از مازوت در ایران