مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 07:352021-01-10اقتصادي

چغندرقند، از بهترین جایگزین های علوفه جیره


یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت : باتوجه به تحقیقات انجام شده می توان از برگ تازه چغندرقند به عنوان جایگزین علوفه جیره یا همان یونجه در تغذیه گاوهای شیری و دیگر نشخوارکنندگان استفاده کرد.

- ایسنا/لرستان یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت : باتوجه به تحقیقات انجام شده می توان از برگ تازه چغندرقند به عنوان جایگزین علوفه جیره یا همان یونجه در تغذیه گاوهای شیری و دیگر نشخوارکنندگان استفاده کرد.

محمد دالوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آمار موجود، میانگین برداشت چغندر قند در ایران به طور متوسط 35 تُن در هکتار بوده و باتوجه به این که سالانه نزدیک به 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کِشت چغندر قند اختصاص دارد، میزان تولید این محصول حدود دو میلیون تُن برآورد می شود که حدود 50 تا 60 درصد آن را برگ و طوقه چغندر قند تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده اکثر دام ها چغندر قند را با میل و اشتها می خورند و نتایج نشان می دهد که می توان از چغندر علوفه ای به میزان 81 تا 91 درصد کنسانتره در جیره گوسفندان استفاده کرد.

دالوند بیان کرد: طوقه و برگ تازه چغندر به علت قابلیت هضم بالا، پروتیین مناسب و انرژی قابل متابولیسم می تواند در تغذیه نشخوارکنندگان مورد استفاده قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چغندرقند، از بهترین جایگزین های علوفه جیره

چغندرقند، از بهترین جایگزین های علوفه جیره