مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 07:102021-01-10سياسي

درخواست شورای شهری ها از قالیباف / لزوم نظارت بر اجرای صحیح قوانین مصوب


عضو شورای شهر تهران ضمن درخواست از رییس مجلس جهت احقاق حقوق مالیه شهری گفت: قوه قضاییه به امرنظارت بر اجرای صحیح قوانین مصوب ورود یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در نطق پیش از دستور خود درباره حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: بر اساس مطالعات و نظرسنجی های عمومی که در پایتخت انجام شده آلودگی هوا و ترافیک دو ابرچالش امروز و دیروز تهران محسوب می شوند.

وی افزود: سیستم حمل و نقل ریلی مسافر درون شهری که انبوه بر و ایمن است مناسب ترین ساز و کار حمل و نقل شهری محسوب می شود که در حال حاضر 250 کیلومتر خطوط قطار شهری احداث شده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: ایستگاه های قابل بهره برداری تا پایان سال از 127 به 139 ایستگاه افزایش می یابد و 1520 دستگاه واگن در حال حاضر در حال سیر و حرکت است و توانایی جابه جایی روزانه 2 میلیون نفر ـ سفر شهری وجود دارد.

رسولی خاطرنشان کرد: برای افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران و رساندن آمار به 5 میلیون نفر ـ سفر شهری باید 1500 دستگاه واگن به این ناوگان اضافه شود که 30 هزار میلیارد تومان منبع مالی نیاز دارد.

وی گفت: طی  20 سال گذشته مصوبات قانونی مجلس همچون قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده و باید همه قوانین اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست شورای شهری ها از قالیباف / لزوم نظارت بر اجرای صحیح قوانین مصوب

درخواست شورای شهری ها از قالیباف / لزوم نظارت بر اجرای صحیح قوانین مصوب