مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 06:552021-01-10پزشكي

راه های انتقال کرونا تغییر نکرده است/ پرهیز از رفت و آمد با سالمندان


مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان کرمان با اشاره به اینکه راه های انتقال کرونا تغییر نکرده است، گفت: ذرات تنفسی آلوده راه اصلی انتقال این ویروس است.

- جعفر نوحی در گفتگو با در مواجه با بیماران دارای علائم شدید و عطسه و سرفه هشدار داد و افزود: با وجود اینکه حدود 80 تا 90 درصد موارد انتقال از طریق ذرات تنفسی است اما باید دقت داشت که احتمال انتقال ویروس از طریق سطوح و مواد غذایی آلوده هم وجود دارد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان کرمان در خصوص نکات بهداشت فردی و اجتماعی بیان کرد: مردم باید مسائل مربوط به خودمراقبتی را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گردش ویروس در جامعه و همچنین نبود امکان شناسایی تمامی افراد مبتلا و ناقل در شرایط کنونی، عموم مردم باید یکسری نکات را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

نوحی با تاکید بر لزوم پرهیز از تماس دست با چشم و دهان و بینی افزود: شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، ماندن در منزل، پرهیز از دست دادن و روبوسی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از محلول الکل 70 درصد برای ضدعفونی دست ها و سطوح باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید ویژه بر استفاده از ماسک توضیح داد: در شرایط کنونی تنها راه جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی استفاده از ماسک است؛ این ماسک ها باید معتبر، استاندارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های انتقال کرونا تغییر نکرده است/ پرهیز از رفت و آمد با سالمندان

راه های انتقال کرونا تغییر نکرده است/ پرهیز از رفت و آمد با سالمندان