مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 20:202021-01-09سياسي

رویکردهای آیین نا مه فارغ التحصیلی مقطع دکتری باید تغییر کند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کشور در یک تحریم علمی است و نوعی آپارتاید علمی علیه دانشمندان و محققین کشورمان وجود دارد؛ بنابراین باید آیین نامه فارغ التحصیلی مقطع دکتری تغییر اساسی کند.

- محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری، اظهار کرد: هیأت های امنا و دانشگاه ها اختیاراتی دارند و خوب است که در حوزه علمی و پژوهشی سختگیری هایی صورت گیرد که باعث افزایش رشد علمی کشور و تأمین منافع ملی شود، اما گاهی اوقات سختگیری ها باعث سرخوردگی قشر جوان به خصوص دانشجویان مقطع  دکتری می شود که این موضوع آفت زا است.

  وی افزود: در حال حاضر برخی از دانشگاه ها با یکدیگر رقابتی را شروع کرده اند و می گویند فارغ التحصیلان دکتری باید دو یا سه مقاله داشته باشند و برخی هم اصرار دارند دانشجو باید یک مقاله Q1 یا 2 مقاله Q2 ارائه دهند.

  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر کشور در یک تحریم علمی است و نوعی آپارتاید علمی علیه دانشمندان و محققین کشورمان وجود دارد به گونه ای که بسیاری از مجلات معروف دنیا از چاپ مقالات ایرانیان امتناع می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکردهای آیین نا مه فارغ التحصیلی مقطع دکتری باید تغییر کند

رویکردهای آیین نا مه فارغ التحصیلی مقطع دکتری باید تغییر کند