مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 14:102021-01-09فرهنگي

سلبریتی ها در سینمای ایران چه می کنند؟/اعتراض به سبک «ملاقلی پور»


برنامه «نقد سینما» با اشاره به مفاهیم آرمان گرایی و واقعیت به سینمای کارگردانان مختلف از جمله رسول ملاقلی پور در این حوزه پرداخت.

- برنامه نقد سینما با اشاره به مفاهیم آرمان گرایی و واقعیت به سینمای کارگردانان مختلف از جمله رسول ملاقلی پور در این حوزه پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی نقد سینما ، بیست و هفتمین قسمت از فصل جدید برنامه نقد سینما جمعه شب 19 دی ماه روی آنتن شبکه پنج رفت.

این قسمت از برنامه به بررسی آرمانگرایی در سینما با تمرکز بر آثار رسول ملاقلی پور و نیز آسیب شناسی پدیده سلبریتی در سینمای ایران اختصاص داشت.

در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان آرش خوشخو و علی اکبر عبدالعلی زاده منتقدان سینما بود تا درباره آرمانگرایی در سینما به گفتگو بپردازند.

عبدالعلی زاده در آغاز درباره مفهوم آرمان گرایی گفت: اگر این واژه را معادل کلمه غربی ایده آلیسم بگیریم، در تضاد با واقع گرایی معنا می شود.

در حالی که مشخصاً در سینمای فیلمسازی مانند رسول ملاقلی پور، با کارگردانی مواجهیم که غرق در واقعیت است اما به دلایلی از نمادهای آرمانگرایی هم بهره می برد.

خوشخو هم گفت: آنچه در این بحث حائز اهمیت است، سبک و سیاق کارگردان های مختلف در پرداختن به مقوله آرمان و واقعیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلبریتی ها در سینمای ایران چه می کنند؟/اعتراض به سبک «ملاقلی پور»

سلبریتی ها در سینمای ایران چه می کنند؟/اعتراض به سبک «ملاقلی پور»