مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 13:452021-01-09بين الملل

ترکیه: تحریم های آمریکا توهین مستقیم به حاکمیت ترکیه است


رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه با اشاره به وجود اختلافات اساسی بین آنکارا و واشنگتن خواستار لغو تحریم ها علیه ترکیه از سوی رییس جمهور منتخب آمریکا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به وجود اختلافات اساسی با ایالات متحده  گفت، یافتن راه هایی برای حل اختلافات بین ترکیه و ایالات متحده یک ضرورت فوری است.

به نوشته روزنامه ینی شفق مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در گفت گو با یک شبکه خبری اسپانیایی گفت: روابط عمیق و ریشه دار خود را با ایالات متحده ارج می نهد.

ما اتحادی داریم که آزمون زمان را پشت سر گذاشته و در شکل گیری فضای سیاسی اروپا  و آمریکا  نقش مهمی داشته است.

چاووش اوغلو گفت که آنکارا و واشنگتن در حال حاضر در مورد بسیاری از موضوعات مهم  به ویژه در مورد امنیت ملی ترکیه، از جمله کمک های ایالات متحده به گروه پ ک ک و عدم اقدام علیه سازمان فتح الله گولن و تحریم ها علیه ترکیه اختلاف نظر دارند .

چاووش اوغلو ابراز امیدواری کرد که جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا اقدامات فوری را در زمینه گروه فتح الله گولن (واعظ  ترکیه ای مخالف دولت حاکم) انجام دهد.

وی گفت: اما مهمتر از همه، ما امیدواریم که دولت جدید ایالات متحده اهمیت راهبردی روابط ترکیه و آمریکا را تشخیص و اقدامات لازم را برای افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: تحریم های آمریکا توهین مستقیم به حاکمیت ترکیه است

ترکیه: تحریم های آمریکا توهین مستقیم به حاکمیت ترکیه است