مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 13:052021-01-09سياسي

از حریم حرم تا حواشی شهر/ توسعه و عمران شهری با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز


مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس، از حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد کرده و فرمودند: «شیراز بعد از مشهد و قم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهر شیراز یکی از شهرهایی است که به دلیل قدمت و گوناگونی هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی، همواره افراد مختلف عناوین متفاوتی را برای این شهر بیان می کنند که در میان عناوینی چون شهر راز، شهر علم و ادب، پایتخت فرهنگی و پایتخت کتاب و.

سومین حرم اهل بیت(ع)، برازنده ترین عنوانی است که همه ابعاد و جوانب مد نظر افراد و نهادهایی که دغدغه نام و عنوان این شهر را دارند شامل می شود.

این عنوان از آن جهت سزاوار شیراز و فارس است که به گفته مسئولان اوقاف و امور خیریه استان، بیش از هزار و400 امامزاده در این شهر و استان قرار دارد و از نظر کیفیت، امامزادگان بزرگواری مثل احمد بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان همچون حضرت سید علاء الدین حسین (ع) در این شهر هستند که بی واسطه و با وجود شجره نامه موثق، امامزاده هستند و هر کدام در مقام و مرتبه والایی قرار دارند.

نامگذاری شایسته شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با محوریت حضرت احمد بن موسی (ع) است که علاوه بر امامزاده بودن، شهید بزرگ خاندان نبوت نیز هستند و از این جهت، نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از حریم حرم تا حواشی شهر/ توسعه و عمران شهری با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز

از حریم حرم تا حواشی شهر/ توسعه و عمران شهری با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز