مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 13:002021-01-09اقتصادي

افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده محصولات ذوب آهن اصفهان


معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به بهره برداری از کوره شماره یک بعد از 5 سال توقف ، گفت: با بهره برداری از کوره شماره یک ذوب آهن، در مجموع سه کوره تولید آنها به 3 میلیون تن خواهد رسید.

- اخبار شرکتها ؛ مهرداد تولاییان با اشاره به فعالیت دوباره کوره شماره یک ذوب آهن، اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید کوره شماره یک تقریبا 800 هزار تن است و طی برنامه قرار است در سال 1400 تولید این کوره به 600 هزار تن تولید برسد که این عدد می تواند تولید ذوب آهن را از نزدیک 2 میلیون و 500 هزار تن با دو کوره، به 3 میلیون تن افزایش دهد.

وی با بیان این که محصول استخراجی از این کوره چدن است، افزود: طبیعتا درصد زیادی از این چدن می تواند جذب واحدهای فولادسازی شود و پیش بینی کرده ایم که تا سال آینده 2 میلیون و 600 هزار تن فولاد تولید کنیم و بقیه آن را از طریق فروش و صادرات چدن جذب بازار کنیم.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص دغدغه تامین مواد اولیه کوره شماره یک، تصریح کرد: در کشور هیچ فولادسازی نمی تواند با قاطعیت بگوید که در تامین مواد اولیه مشکلی ندارد، اما خوشبختانه موجودی ذخایر سنگ آهن ذوب آهن در کارخانه مطلوب و از سوی دیگر قراردادهایی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود منعقد کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده محصولات ذوب آهن اصفهان

افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده محصولات ذوب آهن اصفهان