مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 10:202021-01-09اقتصادي

مرگ فلامینگوها در تالاب آلوده انزلی


ورود فاضلاب های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماندها و نخاله ها، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت وساز در حریم تالاب، آتش زدن نیزارها با هدف تصرف، ورود رسوبات از رودخانه ها و انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب از معضلات جدی و نگران کننده در تالاب انزلی است.

این تالاب که بین شهرستان های انزلی، رشت، صومعه سرا و شهرستان جدید خمام مشترک است در سال 1975 در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید و امروز جدی بودن این خطرات تا آنجاست که تالاب انزلی را در سال 1993 در فهرست تالاب های در معرض خطر (مونترو) قرار دادند.

وضعیت اضطراری این تالاب روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور مسئولان شهری انزلی و استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس در این جلسه اظهار داشت: برای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی که از امریکای جنوبی به تالاب های اروپا، آسیای شرقی و سپس ایران وارد شده است، باید چاره اندیشی کرد.

محیط زیست دستگاه مدرنی خریداری کرده اما در گوشه ای پارک کرده، این درحالی است که تالاب انزلی با این گونه مهاجم، دست به گریبان است.

وی تأکید کرد: پاکسازی برخی تالاب ها به جهت وسعت محدود براحتی صورت می گیرد و مدیریت آن آسان تر است اما برای پاکسازی تالاب بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ فلامینگوها در تالاب آلوده انزلی

مرگ فلامینگوها در تالاب آلوده انزلی