مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 10:002021-01-09اقتصادي

فرونشست مجدد دشت مهیار شهرضا


تصاویر دشت مهیار شهرضا در شامگاه 19 دی ماه از وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی حکایت داردکه افت ممتد سطح ایستابی منجر به کاهش فشار آب منفذی و افزایش تنش موثر و نهایتاً تشدید فرونشست و ایجاد ترک و شکاف در دشت مهیار جنوبی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، تصاویر دشت مهیار شهرضا از وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی حکایت دارد به نوعی که افت ممتد سطح ایستابی منجر به کاهش فشار آب منفذی و افزایش تنش موثر و نهایتاً تشدید فرونشست و ایجاد ترک و شکاف در دشت مهیار جنوبی در شامگاه 19 دیماه شده است.

وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی در حال حاضر باعث تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت هادر استان اصفهان شده به گونه ای که حدود 408 محدوده از 609 محدوده مطالعاتی کشور در وضعیت ممنوعیت توسعه بهره برداری قرار گرفته و سالیانه با حدود 6 میلیارد متر مکعب کسری مخزن مواجه شده است.

در حوضه زاینده رود میزان سرانه آب تجدیدپذیر کمتر از 600 مترمکعب در سال است که بر اساس شاخص فالکن مارک در رده کم آب و میزان برداشت از آب های تجدیدپذیر، بیش از 100درصد آب های تجدیدپذیر برداشت شده که بیانگر کم آبی شدید در این منطقه است.

در استان اصفهان نیز پدیده فرونشست زمین و درز و شکافهای منتج از این پدیده در دشتهای مهیار شمالی، مهیارجنوبی، کاشان، گلپایگان، برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست مجدد دشت مهیار شهرضا

فرونشست مجدد دشت مهیار شهرضا