مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:152021-01-09بين الملل

شرکت آمریکایی «فایزر» چگونه بزرگترین تخلف دارویی تاریخ را رقم زد؟


بر اساس اطلاعات وبسایت رسمی وزارت دادگستری آمریکا، شرکت داروسازی «فایزر» در سابقه خود بزرگترین تخلف دارویی تاریخ را ثبت کرده است؛ تخلفی که به جای برخورد قضایی جدی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ای بی سی نیوز و وبسایت رسمی وزارت دادگستری آمریکا ، شرکت داروسازی  فایزر به شکلی غیرقانونی و با محتوایی دروغین استفاده از چهار داروی خود را تبلیغ کرده بود که از جمله آنها می توان به داروی ضددرد بکسترا اشاره کرد.

این دارو توسط شرکت فایزر برای درمان بیماری آرتروز تولید شد، اما این شرکت مدعی بود که یک مسکن است و بر روی برچسب و تبلیغات بازرگانی آن نیز به همین نکته اشاره شده بود.

تولید این دارو از سال 2005 توسط دولت آمریکا غیرمجاز دانسته شد و فایزر مجبور شد تولید آن را متوقف کرده و تمامی داروهای تولیدی قبلی را نیز از بازار خارج کند.

شدت تخلفات  فایزر در سال 2009 تا بدان حد زیاد بود که وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفت پرونده های کیفری متعددی را بر علیه این شرکت و مدیران آن به جریان بیندازد و رسیدگی به این پرونده ها ممکن بود به حبس های طولانی مدت مدیران فایزر منجر شود.

اما در نهایت فایزر در شهریور سال 2009 پذیرفت که به ازای مختومه شدن پرونده های مذکور جریمه ای 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت آمریکایی «فایزر» چگونه بزرگترین تخلف دارویی تاریخ را رقم زد؟

شرکت آمریکایی «فایزر» چگونه بزرگترین تخلف دارویی تاریخ را رقم زد؟