مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:002021-01-09بين الملل

تحقیقات قضایی درباره وزیر دادگستری فرانسه آغاز می شود


دادستان وابسته به دادگاه عالی مدنی فرانسه اعلام کرد، تحقیقاتی قضایی درخصوص وزیر دادگستری این کشور به اتهام تضاد منافع آغاز خواهد شد.

- دادستان وابسته به دادگاه عالی مدنی فرانسه اعلام کرد، تحقیقاتی قضایی درخصوص وزیر دادگستری این کشور به اتهام تضاد منافع آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دفتر اریک دوپُن مورتی ، وزیر دادگستری فرانسه هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

اریک دوپُن مورتی پیش از آنکه در ژوییه در جریان اصلاح سیستم قضایی توسط امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به عنوان وزیر دادگستری منصوب شود، یک وکیل مشهور بود.

با این حال، اتحادیه های بزرگ ترین قضات فرانسه گفتند، اریک دوپُن مورتی پس از دهه ها فعالیت به عنوان وکیل نسبت به برخی قضات رفتار مغرضانه داشته و صلاحیت ریاست بر وزارت دادگستری را ندارد.

هفته ها پیش از انتصاب به عنوان وزیر دادگستری، اریک دوپُن مورتی مدعی شد که دادستان ها در واحد دادگاه های مالی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره اتهامات فساد علیه نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه با دسترسی به سوابق تلفنی وی و برخی دیگر از وکلا از قدرت های خود سوء استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیقات قضایی درباره وزیر دادگستری فرانسه آغاز می شود

تحقیقات قضایی درباره وزیر دادگستری فرانسه آغاز می شود