مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 12:402021-01-08دانش

شهاب سنگ ها احتمالا به زمین آب آورده اند


دانشمندان می گویند، برخی از شهاب سنگ هایی که این اواخر به زمین برخورد کرده اند ممکن است در یک میلیون سال گذشته دارای آب بوده اند و این بدان معناست که سنگ های فضایی در طول زمان آب را به سیاره ی ما آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوساینتیست، بسیاری از دانشمندان گمان می کنند که شهاب سنگ ها روزگاری آب را به زمین آورده اند، اما تحقیقاتی که پیش تر انجام شده نشان می دهد که واکنش های شیمیایی درون آنها که شامل آب نیز بوده است میلیاردها سال پیش متوقف شده است و اکنون این سوال مطرح است که آیا این شهاب سنگ ها آب خود را مدت ها پیش از دست داده اند یا خیر.

سایمون ترنر(Simon Turner) از دانشگاه مک کواری(Macquarie) در سیدنی، استرالیا و همکارانش 9 شهاب سنگ را که در قرن گذشته به زمین افتاده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این شهاب سنگ ها زمانی قسمتی از سیارک هایی بودند که حدود 4.

5 میلیارد سال پیش تشکیل شده اند.

ترنر می گوید: زمانی که یخ درون شهاب سنگ ها آب می شود آب ایجاد شده به همراه مواد محلول در آن از قسمتی به قسمت دیگر می رود و از آنجا که اورانیوم برخلاف توریم عنصری محلول در آب است محققان می توانند با بررسی توزیع ایزوتوپ های این دو عنصر به دنبال شواهدی از وجود آب باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهاب سنگ ها احتمالا به زمین آب آورده اند

شهاب سنگ ها احتمالا به زمین آب آورده اند