مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 09:502021-01-08اقتصادي

دو روش کلیدی تامین درآمد پایدار دولت/ گسترش چتر مالیاتی


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گسترش چتر مالیاتی و افزایش صادرات غیرنفتی را موثرترین روش تامین درآمد پایدار برای دولت در مقابل روش هایی مانند استقراض و یا فروش اوراق دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، عباس آرگون، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره استقراض از بانک مرکزی یا انتشار اوراق برای تأمین کسری بودجه دولت، گفت: در 6 ماه ابتدایی امسال دولت توانست با استفاده از فضای به وجود آمده تأمین مالی مناسبی را از بازار سرمایه داشته باشد و به تازگی نیز دولت بخش قابل توجهی از دارایی های خود را در حدود 40 هزار میلیارد تومان در قالب سهام پالایشی ها به فروش رساند.

وی افزود: بخشی از این فروش بابت رد دیون و بدهی که دولت به بانک ها داشت محسوب شد و با تأمین مالی مناسب از بازار سرمایه و فروش دارایی ها بخشی از کسری بودجه از این محل ها تأمین شده است.

آرگون با بیان اینکه رد دیون و واگذاری بخشی از دارایی دولت به بانک ها نوعی نقض قانون است، اظهار کرد: بر اساس ماده 16 قانون رفع موانع تولید بانک ها باید میزان سرمایه گذاری خود را کاهش دهند، اما با اقدام دولت میزان سرمایه گذاری آنها افزایش یافته و به جای آنکه منابع بانک ها به بخش های مولد هدایت شود، این دارایی ها به بانک ها واگذار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو روش کلیدی تامین درآمد پایدار دولت/ گسترش چتر مالیاتی

دو روش کلیدی تامین درآمد پایدار دولت/ گسترش چتر مالیاتی