مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 07:002021-01-08پزشكي

توزیع متادون از طریق داروخانه ها موجب خروج معتادان از چرخه درمان می شود


مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا ضمن انتقاد از اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای اجرای مصوبه توزیع متادون از طریق داروخانه ها گفت: - مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا ضمن انتقاد از اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای اجرای مصوبه توزیع متادون از طریق داروخانه ها گفت: در صورت اجرای این مصوبه، حدود 30 درصد از معتادانی که تحت پوشش مراکز درمان اعتیاد هستند از دوره درمان خارج خواهند شد که این موضوع برخلاف سیاست های ششم توسعه است.

سعید صفاتیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه توزیع داروی متادون توسط داروخانه ها بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1380 درمان اعتیاد به تریاک، هرویین و شیشه را با استفاده از داروی متادون در دستور کار قرار داد و این موضوع در جلسه کمیته درمان به تصویب رسید.

درنهایت در کمیته تلفیق ستاد مصوب شد تا برای درمان اعتیاد با استفاده از متادون کلینیک های درمان اعتیاد طراحی و راه اندازی شوند.

در آن دوران، اعضای کمیته های مختلف نیز برای بررسی نحوه درمان اعتیاد از طریق متادون، از کشورهای اروپایی بازدید کردند و به دنبال آن نیز مرکز ملی مطالعات اعتیاد کشور دوره های آموزشی را برای نحوه درمان اعتیاد از طریق متادون برگزار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع متادون از طریق داروخانه ها موجب خروج معتادان از چرخه درمان می شود

توزیع متادون از طریق داروخانه ها موجب خروج معتادان از چرخه درمان می شود