مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 06:402021-01-08فرهنگي

«قزل قیه» و در جستجوی فساد در اعماق معدن مرمر


ما در مستند «قزل قیه» تلاش داشتیم که از لا به لای مسائل پیرامون معدن مرمر سریش آباد، نگاهی به برخی ابهامات در فساد شبکه ای در مجموعه معدن ها داشته باشیم.

- سیامک مختاری که با مستند قزل قیه در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کرده است، در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در سخنانی اظهار داشت: این مستند، داستان یک قطعه سنگ مرمر در شهر سریش آباد است، شهری که در محاصره معادن سنگ مرمر است، اما علی رغم این موضو,، چیزی از منافع این معادن به مردم شهر نمی رسد و آن ها همچنان با مشکلات معیشتی و نبود شغل دست و پنجه نرم می کنند.

مختاری با بیان اینکه مردم این شهر سال هاست که به دنبال گرفتن حق خود از مسئولان هستند اما همیشه با وعده هایی روبرو هستند که پایانی برای آنها تصور نمی شود، گفت: این مستند به ماجراهای درگیری مردم شهر با یکی از معادن و معدن دارهای منطقه را روایت می کند، مردمی که قرار است خودشان به دنبال احقاق حق شان بروند.

وی با اشاره به اهمیت بالا و ارزش مالی معادن داخل کشور و مخفی ماندن این مسئله از چشم مردم تصریح کرد: یکی از پرسودترین معدن ها، معدن مرمر است که قیمت بالایی دارد و نود درصد آن صادرات می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزل قیه» و در جستجوی فساد در اعماق معدن مرمر

«قزل قیه» و در جستجوی فساد در اعماق معدن مرمر