مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 22:102021-01-07پزشكي

اهمیت ویتامین های گروه B/ بهبود عملکرد متابولیسم بدن


یک متخصص تغذیه، با اشاره به اهمیت ویتامین های گروه B برای بهبود عملکرد متابولیسم بدن به منابع غذایی دریافت این ویتامین اشاره کرد.

- احمدرضا درستی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص اهمیت ویتامین های گروه B برای بدن، گفت: ویتامین های گروه B بسیار متعدد هستند و تأمین آنها برای بدن از اهمیت بالایی برخوردارند برای مثال ویتامین های گروه ب 1 در غلات به شرط آنکه سبوس آنها حفظ شده باشند برای تقویت سیستم عصبی و سلول های عصبی بسیار مفید اند؛ به همین دلیل مصرف برنج قهوه ای و نان های سبوس دار اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ویتامین های گروه B در مواد غذایی مختلفی وجود دارند و به راحتی برای بدن تأمین می شوند به عنوان مثال شیر و لبنیات منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B 2 هستند و عملکرد متابولیسم را بهبود می بخشند به بیان دیگر اگر فردی می خواهند از نظر مغزی عملکرد خوبی داشته باشد می تواند با مصرف شیر و لبنیات این نیاز را به خوبی پاسخ دهد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: به طور کلی ویتامین های گروه B نقش بسیار خوبی را در متابولیسم بدن دارند مثلاً ویتامین ب 9 (اسید فولیک) و B 12 در خون سازی و بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش دارند بنابراین کمبود هر دو به سیستم اعصاب و خون سازی لطمه خواهند زد گفتنی است؛ سبزیجات و سایر مواد گیاهی منبع بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت ویتامین های گروه B/ بهبود عملکرد متابولیسم بدن

اهمیت ویتامین های گروه B/ بهبود عملکرد متابولیسم بدن