مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 19:552021-01-07اجتماعي

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های پلدختر


رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/لرستان رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های این شهرستان خبر داد.

علی الشتری نژاد امروز 18 دی ماه، اظهار کرد: هم زمان با برنامه های جهانی و کشوری، سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی هرساله از 10 دی ماه لغایت 8 بهمن در زیستگاه های محل تجمع این پرندگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: شهرستان پلدختر به دلیل آب وهوای مناسب در این فصل و همچنین داشتن زیستگاه های مطلوب از جمله تالاب ها، آبگیرها و رودخانه ها، یکی از مهم ترین کریدورهای مهاجرت پرندگان بوده و تالاب های پلدختر را زیستگاه های مناسبی جهت زمستان گذرانی پرندگان آبزی و کنار آبزی دانست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر خاطرنشان کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان و متخصصین پرنده شناسی و با استفاده از دوربین چشمی، تلسکوپ انجام می شود و بیشترین جمعیت پرندگان را خانواده اردک ها شامل؛ اردک سرسبز، اردک ارده ای، خوتکا، چوپ پا، کشیم، چنگر و حواصیل عنوان کرد.

الشتری نژاد اضافه کرد: مناطق تحت مدیریت در این شهرستان بخصوص اکوسیستم های آبی و تالاب ها به صورت مستمر مورد پایش قرار گرفته و هرگونه شکار در این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های پلدختر

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های پلدختر