مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 10:352021-01-07سياسي

اروپایی ها بدعهدی می کنند و نگران هم می شوند


اروپا به ویژه سه کشور اروپایی عضو برجام که تعهداتشان در این توافق را عملیاتی نکرده و سابقه بدی از بدعهدی های خود به جا گذاشته اند، از آغاز مجدد غنی سازی 20 درصد در فردو ابراز نگرانی کرده و آن را نقض برجام خوانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز  دو شنبه 15 دی ماه سال جاری و پس از آنکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ و رییس جمهور نیز دستور اجرای قانون مزبور را صادر کرد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را آغاز کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت هم در این زمینه از آغاز مجدد غنی سازی 20 درصد در تأسیسات غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) خبر داد و گفت: رییس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد.

کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.

    بر طبق برجام مقرر شده بود که ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فناوری تبدیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپایی ها بدعهدی می کنند و نگران هم می شوند

اروپایی ها بدعهدی می کنند و نگران هم می شوند