مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 10:252021-01-07سياسي

رفع خصومت ها و اختلافات به وسیله خود مردم را در دستور کار قرار داده ایم


یکی از محورهایی که در دستور قوه قضاییه قرار گرفته، صلح و سازش، داوری و میانجیگری و حل اختلافات و رفع خصومت ها با کمک مردم است.

- رییس قوه قضاییه گفت: یکی از محورهایی که در دستور قوه قضاییه قرار گرفته، صلح و سازش، داوری و میانجیگری و حل اختلافات و رفع خصومت ها با کمک مردم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله ابراهیم رییسی در نشست با نهادهای مردم نهاد حوزه صلح و سازش استان کرمانشاه که ظهر امروز(18 دی) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، اظهار کرد: صلح و سازش و حل مسائل اجتماعی با سخن گفتن و گفت و گو توسط خود مردم و جلوگیری از اینکه مسائل اختلافی به دادگاه کشیده شود، اصل مهمی است که باید آن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه راهکار رفع مشکلات خانوادگی دادگاه نیست، گفت: براساس آیات قرآن کریم، اساس رابطه در خانواده ها حقوقی نیست و بر پایه عشق ورزی قرار دارد و اگر این اساس به هر دلیلی دچار آسیب شود، راه حل آن حکم دادگاه نیست و باید اطرافیان پا در میان بگذارند و نگذارند این خانواده دچار آسیب شود و در نهایت اگر هیچ راهکاری نبود، آن زمان به دادگاه فکر کنند.

رییس قوه قضاییه افزود: همچنین اگر در بازار و در حوزه داد و ستد هم اختلافی بین دو نفر پیش آید، باید ریش سفیدان و بزرگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع خصومت ها و اختلافات به وسیله خود مردم را در دستور کار قرار داده ایم

رفع خصومت ها و اختلافات به وسیله خود مردم را در دستور کار قرار داده ایم