مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 14:252021-01-06بين الملل

هواپیماهایی که در چهارگوشه دنیا با شلیک موشک ساقط شدند


پیش از ماجرای هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافند هوایی، موارد متعددی در جهان از شلیک سامانه های پدافندی به هواپیماهای غیرنظامی و یا سرنگون کردن آنها توسط جنگنده وجود داشت که در کشورهای مختلفی از جهان رخ داده است.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: بامداد چهارشنبه 18 دی 1398 تنها چند ساعت از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در خاک عراق نگذشته بود که در میان حوادث آن روز و روزهای گذشته یک حادثه دیگر نیز در کشورمان رخ داد؛ سقوط بویینگ 737 هواپیمایی اوکراینی پرواز شماره 752 در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) که از تهران عازم کیف پایتخت اوکراین بود.

از همان روز چهارشنبه تا صبح روز شنبه 21 دی ماه که صدور بیانیه ستادکل نیروهای مسلح کلید حل معمای این سانحه شد، گمانه زنی ها و مسائل مختلفی از سوی افراد و رسانه های مختلف مطرح شد تا آنکه ستادکل نیروهای مسلح، سقوط این هواپیما را ناشی از خطای انسانی سیستم پدافندی و هدف قرار گرفتن توسط سامانه پدافند هوایی عنوان کرد.

پیش از ماجرای هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافند هوایی، موارد متعددی در جهان از شلیک سامانه های پدافندی به هواپیماهای غیرنظامی و یا سرنگون کردن آنها توسط جنگنده وجود داشت که در کشورهای مختلفی از جهان رخ داده است که در ادامه به بازخوانی برخی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیماهایی که در چهارگوشه دنیا با شلیک موشک ساقط شدند

هواپیماهایی که در چهارگوشه دنیا با شلیک موشک ساقط شدند