مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 11:202021-01-06اقتصادي

کمک بزرگ بانک مرکزی به سهامداران بانک آینده


با توجه به مخالفت بانک مرکزی با واگذاری سهام ایران مال به شرکت متقاضی خرید یک سوم این مجموعه، به نظر می رسد بهترین فرصت برای عرضه آن در بورس فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخباربانک، موضوع فروش ایران مال یا همان بازار بزرگ ایران که مشهورترین مرکز خرید و مجتمع تجاری کشور محسوب می شود، مدتی است با آگهی اعلامی توسط بانک آینده به عنوان مالک این مجموعه 1.

5 میلیون متر مربعی، مورد توجه رسانه ها و کارشناسان قرار گرفته است.

طبق آگهی مزایده، قیمت پایه سهام ایرا ن مال 85 هزار میلیارد تومان بعلاوه تعهدات بانکی اعلام شده بود که به اعتقاد تعدادی از کارشناسان، با توجه به مساحت و هزینه هر متر مربع اعیان تجاری در پایتخت، ارزش افزوده مناسبی نصیب خریدار خواهد کرد.

بر همین اساس، بخشی از سهام این مجموعه، از سوی شرکت توسعه بین الملل ایران مال یعنی فروشنده به شرکت حامی کیان سازه واگذار شد که حدود یک سوم کل این مجموعه اقتصادی را شامل می شد.

مبلغ مورد توافق واگذاری 35 درصد سهام ایران مال به شرکت متقاضی، حدود 30 هزار میلیارد تومان و قرار بود 20 درصد از هزینه مورد توافق به مبلغ حدود 6 هزار میلیارد تومان، سهام بورسی به وآیند انتقال یابد و مابقی بر اساس توافق بانک آینده و شرکت کیان سازه در قالب بازه زمانی مشخص دریافت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک بزرگ بانک مرکزی به سهامداران بانک آینده

کمک بزرگ بانک مرکزی به سهامداران بانک آینده