مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 08:152021-01-06اقتصادي

دلایل کندی بازسازی بافت فرسوده در قم/ محدودیت ارتفاع سرمایه گذار را دلسرد می کند


معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مساحت 1580 هکتاری بافت فرسوده و 300 هکتاری بافت تاریخی، گفت: به دلیل شرایط خاص ساخت وساز در بافت به ویژه محدودیت ارتفاع سرمایه گذاران برای ورود به بافت جذب نمی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به 1580 هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر قم، اظهار کرد: 300 هکتار از این مقدار بافت تاریخی است که ضوابط ویژه ای برای آن دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه 1350 هکتار از این بافت فرسوده مساحتی است که می تواند مشوق هایی دریافت کند، خاطرنشان کرد: مشوق های بافت فرسوده پاسخگوی هزینه های امروز پاسخگو نیست و طبیعتاً برای سرمایه گذار و ساکنان همان منطقه نیز جذابیت ندارد.

جانقربان بابیان اینکه محدودیت ارتفاع در بافت فرسوده و بافت تاریخی مانع مهمی است که از جذب سرمایه گذار جلوگیری می کند، تصریح کرد: بیشترین ارتفاع در بافت تاریخی همکف و اول و در بافت فرسوده حداکثر در بهترین شرایط 4 طبقه است که معمولاً اتفاق نمی افتد.

وی افزود: با شرایط عرض معبر بالای 10 متر و عرصه بالای 250 متر و تأمین پارکینگ سازنده و سرمایه گذار می تواند تا 4 طبقه بسازد که معمولاً اتفاق نمی افتد و متوسط 90 درصد پروانه های این مناطق تا 3 طبقه می توانند مشوق دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کندی بازسازی بافت فرسوده در قم/ محدودیت ارتفاع سرمایه گذار را دلسرد می کند

دلایل کندی بازسازی بافت فرسوده در قم/ محدودیت ارتفاع سرمایه گذار را دلسرد می کند