مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 08:002021-01-06دانش

مروری بر دلایل خشکی دریاچه ارومیه و پیامدهای آن


انجمن علمی دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه، وبینار «خشک شدن دریاچه ارومیه؛ مروری بر دلایل خشکی و پیامدهای آن» را برگزار می کند.

- انجمن علمی دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه، وبینار خشک شدن دریاچه ارومیه؛ مروری بر دلایل خشکی و پیامدهای آن را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این برنامه نخستین نشست از مجموعه وبینارهای آشنایی با دریاچه ارومیه است که با حضور مهندس امیر محمودی ـ فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی منابع آب از دانشگاه صنعتی شریف، روز چهارشنبه 17 دی ماه ساعت 19 به صورت برخط برگزار می شود.

دریاچه ارومیه در شمالغرب ایران، بزرگترین دریاچه آب شور کشور است که به دلیل اکوسیستم غنی و ویژگی های منحصر به فرد خود، به عنوان پارک ملی در مناطق چهارگانه محیط زیست، به عنوان سایت رامسر در کنوانسیون رامسر و به عنوان ذخیره گاه زیست کره در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

طی دهه های هفتاد و هشتاد شمسی، توسعه ناپایدار با اتکای صرف به منابع آبی و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی در این منطقه، موجب شد تا این دریاچه که روزگاری بیش از 30 میلیارد مترمکعب آب در خود جای داده بود، با خطر خشکی کامل روبرو شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دلایل خشکی دریاچه ارومیه و پیامدهای آن

مروری بر دلایل خشکی دریاچه ارومیه و پیامدهای آن