مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:202021-01-06اقتصادي

قصه پر غصه کسادی بازار خرما بوشهر


به عقیده یکی از نخل داران وحدتیه دشتستان، کرونا و تحریم ها از عوامل کسادی بازار صادرات محصول خرما است اما مشکل برجسته در این زمینه نبود مدیریت کارآمد است.

- نبود مدیریت متمرکز سبب شده تا با نوسان بازار، هر ساله محصول خرما روی دست باغداران استان های جنوب و شرق کشور از جمله بوشهر بماند و موجب زیان آنها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، بوشهر پس از کرمان و سیستان و بلوچستان سومین استان کشور از نظر میزان تولید خرما به شمار می رود، طوریکه سالانه بیش از 160 هزار تن محصول از نخلستان های این استان برداشت می شود.

افزون بر مشکلاتی نظیر کمبود آب و افزایش هزینه های باغداری، با آغاز برداشت محصول خرما دغدغه های نخل داران و فعالان خرید و فروش این محصول دراستان بوشهر نیز افزایش می یابد، گرانی دستمزدها و ملزومات بسته بندی، متناسب نبودن هزینه‎های انجام شده با قیمت فروش و درسال های اخیر تحریم ها و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا که باعث از رونق افتادن صادرات خرما شده از جمله عواملی است که باعث شده تا نگرانی های آنان در سال جاری برای فروش محصول مضاعف شود.

فروش محصول خرما باید در یک بازه زمانی خاصی انجام شود زیرا در صورتی که این مهم با مشکل مواجه شود و محصول بموقع به بازر نرسد، روی دست باغدار یا واسطه فروش می ماند و با تغییر سال و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غصه کسادی بازار خرما بوشهر

قصه پر غصه کسادی بازار خرما بوشهر