مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:152021-01-06بين الملل

دلیل پایان محاصره چند ساله قطر چه بود؟


عربستان سعودی و متحدان عربی اش بیانیه «وحدت و ثبات» با قطر امضا کرده اند که به محاصره چندساله قطر پایان خواهد داد و دوحه این را یک پیروزی برای خود می داند.

- عربستان سعودی و متحدان عربی اش بیانیه وحدت و ثبات با قطر امضا کرده اند که به محاصره چندساله قطر پایان خواهد داد و دوحه این را یک پیروزی برای خود می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر قطر پس از ورود به عربستان سعودی برای نخستین بار پس از سه سال و نیم برای شرکت در نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس، با آغوش گرم شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روبرو شد.

پیش از آن مقام های آمریکا و کویت اعلام کرده بودند که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین به محاصره قطر پایان خواهند داد و روابط ترابری و سیاسی را که در سال 2017 بر سر حمایت دوحه از گروه هایی چون اخوان المسلمین و پیوندهای نزدیکش با ایران قطع شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

در آن زمان ضرب الاجلی سیزده ماده ای به قطر داده شد از جمله تعطیل شبکه خبری الجزیره اخراج نیروهای ترکیه از خاک خود و کاهش چشمگیر همکاری با ایران.

چهار سال بعد، قطر ظاهرا به هیچ یک از این خواسته ها عمل نکرده.

در عوض، تحلیلگران به ایندیپندنت گفتند که قطر با بیانیه مبهم تر مشترکی درباره امنیت مشترک برای پایان دادن به محاصره موافقت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل پایان محاصره چند ساله قطر چه بود؟

دلیل پایان محاصره چند ساله قطر چه بود؟